Assalamualaikum

Terima kasih kerana sudi berkongsi bersama-sama di blog ini dan saling bertukar pandangan. Jika anda melakukan apa yang selalu dilakukan, anda akan mendapat apa yang selalu anda dapat.

Setiap perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama. Tiada apa-apa yang terjadi tanpa langkah pertama.

22 Februari 2010

Sekolah...sekolah...sekolah...

Minggu ini rasanya minggu yang agak sibuk dengan aktiviti sekolah...  Kelmarin, hari ahad merupakan hari mesyuarat agong pibg.... dalam kelam kabut... masih lagi sempat buat persediaan ...maklumlah minggu lepas cuti hari raya cina.. nasib baik hari rabu dan khamis bersekolah... bolehlah buat mana2 persediaan yang perlu..

Hari ini dan esok merupakan permainan bola jaring peringkat zon... nampaknya zon jabi mendahului zon2 yang lain.. tambahan pulak sekolah menjadi tuan rumah dalam pertandingan ini.... bertambahlah bebanan kerja... ....

Hari rabu pulak..adalah hari kesihatan.. satu pameran kesihatan dan rawatan di adakan di sekolah... masa ni lah nak check ada tak terlebih gula atau naik darah...

hari khamis ada ape ye... lupa pulak nak semak...harap2 tak adalah mesyuarat...

rasanya dalam seminggu ni tepu kepala dengan pelbagai perkara... .. 

6 ulasan:

shaniza berkata...

Salam..
Maka bermulalah episod kesibukan...

Alangkah seronoknya jika kita tak dibebankan dengan kerja2 perkeranian dan sukan. Datang sekolah hanya mengajar sj....mcm cikgu tuisyen!

tajnur berkata...

Salam!
Bukan kah arahan dari KPM tahun ni supaya permainan tidak boleh dibuat awal tahun? Surat pun lambat keluar walhal taqwim sudah dibuat dan dirancang. Jgn terkejut pula, pada Hari kesihatan nanti yg dtg adalah dr swasta dgn tujuan `busines`. nanti selepas ambil darah, disyorkn mengambil makanan khasiat & vitamin dgn harga sekian2! Bkn tu sahaja, jgn terkejut kalau diberitahu lbh2 lg pmpuan bhwa jantung mrk berusia 70 atau 80 tahun! Perlu ambil pakage bla... blaaa

syahbandar87 berkata...

sibuk kan cikgu zaman zaman skrng.x mcm dlu.klu zaman dlu2 cikgu tugasnya hnya mengajar shja..balik mengajar boleh lagi berkebun,bercucuk tanam,bersawah dan segala kerja kampung lah..tul tak kak?:)

salam persahabatan dari sy

anismi berkata...

To Shaniza
Memang seronok kalau tugas guru hanyalah mengajar sahaja...
tetapi sebenarnya amat berbeza dengan situasi yang sebenarnya...

anismi berkata...

To tajnur..

Begitu lah .... kita ni diibaratkan mentimun dengan durian..

sekarang ni kalau pasal kesihatan... berbelanja lebih pun tak kisah janji memberikan banyak kebaikan..

anismi berkata...

To Syahbandar87....

Tu guru dulu dik... sekarang ni sampai kat rumah dah petang...yang harunya kena lagi buat extra kat rumah..kat sekolah tak sempat..