Assalamualaikum

Terima kasih kerana sudi berkongsi bersama-sama di blog ini dan saling bertukar pandangan. Jika anda melakukan apa yang selalu dilakukan, anda akan mendapat apa yang selalu anda dapat.

Setiap perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama. Tiada apa-apa yang terjadi tanpa langkah pertama.

16 November 2009

dapat hadiah....

Hari sabtu lepas, lepas cik ann habis exam midterm di oum... kami berdua sebenarnya, cg nora, pergi kat jamuan sekolah... rasanya ni lah pertama kali menjejaki kaki di restoran sham bunga raya... nasib baik le ada parking... kebetulan pada masa yang sama ada 3 majlis yg diadakan serentak di sini... kalau tengok pada harga dan menunya tak lah mahal sangat... cuma RM18 untuk satu kepala... cuma jauh ckit dari sekolah je... melintasi sempadan negeri...tu pun ada suara2 sumbang yang mengatakan jauh, tapi pengerusi kelab guru kami, ustaz faiza ni bila dia dah buat keputusan, sudah pastinya tidak akan berganjak dari yang asalnya..

Berbalik pasal jamuan ni... juga meraikan dua org iaitu Pn Zainab.(walaupun dah buat kat sek, gb kata ni yg rasminya)  dan kerani sekolah Pn Rusliza yg akan bertukar ke SK Amir.. nampaknya sekolah telah kehilangan kerani yang berwibawa... apapun Ka Za, terima kasih di atas bantuan selama ini, terutamanya nak buat tuntutan SBT... ni ada 3 bulan lagi..( kak za janji nak datang petang time cuti sek nanti...) apa2 pun harap beres semuanya..

Kami sampai, majlis baru bermula... nampaknya banyak juga hadiah... ada cabutan bertuah 30 hadiah... tapi satu pun tak kena... nasib2 tak ada rezeki... Gb mengumumkan hadiah khas dari pihak sekolah... cik ann ni tak pernah dapat hadiah khas... maklumlah kalau kehadiran awal.. selalu lewat ke sekolah..,  kalau buku rekod lak... ada juga miss tak hantar.. yg lain2 banyak lagi tapi tak pernah sangkut..  Tiba2 naik pula nama cik ann sebagai org yg tak pernah ambil cuti tahun ni .... biar betul... rasanya tak percaya..  cik ann tak nak naiklah... kut2 tersalah ..tapi gb jelaskan ada panel2 tertentu yg memilih... ooo rupanya tahun ni tak ambil cuit lagi ye... lupa lah pulak... ingat ari tu ada ambik mc... tapi masa kursus kdp 14 minggu rupanya.. so kira bersih tahun ni rekod.. emm dapat satu hadiah.... Then cik ann dapat juga satu lagi hadiah khas iaitu bilik yang paling ceria .... bilik apa lagi bilik kh lah.... wah puas hati juga ya... kalau sebelum ni ambik bilik tu yang dah jadi macam stor... hias ckit2 ... berbaloi... tq for my hubby... banyak gak yg dia tolong... kalau tak masih tetap usang je lah.  nanti cik ann uploup foto kemudian.

Kami berdua ni balik lewat juga ya ari tu... dah hampir isyak baru sampai jerteh... my hubby runsing kut (macamane dia rasa kut.) .. dok tel .... mana tak nye... tak pernah pergi kb bawa keta sendiri.. kalau ada pun dulu sebelum kahwin... tapi rasanya bolehlah bawa kalau tak ada mr. kat sebelah tu....  rasanya... janji ada minyak kereta... redah je..he..he..he.. pasal  member ni  yg lain tak tau jalan..

Hari khamis ni upsr dah keluar... dah dapat signal dari gb utk ambil resultnya... camne... berdebarlah rasanya... nasib baik upsr keluar ari khamis, kalau hari rabu, cik ann tak dapat ambil lah.. pergi taklimat sbt di Sk Nur Zahirah.. Nampaknya tak dapat lah tengok penyampaian hadiah.. Alani dapat juga hadiah utk kecemerlangan akademik..  so data sbt pun nak beres juga lah pada ari ahad ni... oooo cik ann ada kenduri rumah c lah...



ni gambar meja vip ni... guru besar and geng...



ni meja kitaorang.... sebelah dengan meja vip... yg harunya... panas ckit pasal aircond tepi cni rosak... makan dengan berpeluh2.... panasnya....



kesedihan yang terpancar jelas di wajah kak nab.... skk dalam kenangan lah..



ni lah pengerusi kelab guru kami... ust faiza..



sebahagian dari menu.... tomyam, telur bungkus, sayur kailam, ikan 3 rasa, daging masak merah, kerabu pauh, ayam kicap... ( hanya rm18 satu kepala.. wah... promosi utk sham restoran ni..)



sebahagian dari cabutan bertuah.... tapi hari tu tak bertuah pun.... ish sedihnya...



ni sebahagian dari pandangan bilik kh...



papan panel yang telah siap...  cuma minta tolong kekawan dan pekerja utk pakukan papannya saje....lain2 buat sendiri ...

4 ulasan:

Cik Bee berkata...

hai cik ani.. salam ziarah!! wah, da ada blog jugop.. selalu2 la hupdate yek.. =)

cikgu_math berkata...

bilik KH??
langsir pink hijau yang cantik tu.. memang patut....

anismi berkata...

hi cik bee....
nanti boleh ajar camne nak tambahkan apa2 yang lain dlm blog ni... cik ani ni buta komputer.. he..he..he.. ni wawa yang tolong jugak..

anismi berkata...

cm.. haa betul langsir pink hijau tu lah... tak sempat lagi nak uploup gambar...